Celoškolní projekt "Život v pohybu"

8. ZŠ Kladno Logo

V týdnu od 14. do 18. 3. 2022 proběhly na naší škole tzv. Projektové dny. První stupeň se svým projektům věnoval od pondělí do středy, druhý stupeň od středy do pátku. Pro letošní rok bylo vybráno téma: Život v pohybu. Již tradičně žáci v průběhu tohoto týdne navštívili v rámci nejrůznějších výletů a exkurzí řadu míst a zúčastnili se zajímavých besed. Na závěr spolužákům z ostatních tříd předvedli své výstupy ať už v podobě plakátů, bannerů, prezentací, nebo třeba i krátkých filmů.

3. ročník

Pro inspiraci se obě třídy třetího ročníku vypravily do kladenského klubu Spirála, kde pro ně byl připraven program s názvem Olympijské hry. Sportům se následně věnovaly i ve dnech následujících.

4. ročník

Čtvrtý ročník v pondělí navštívil Majaland, kde si žáci vyzkoušeli nejrůznější druhy pohybu 😊 V dalších projektových dnech už se každá z tříd ročníku ubírala naprosto jiným směrem. 4. A se zaměřila na střídání ročních období, 4.B zkoumala život v pohybu od narození do školního věku a 4.C se blíže seznamovala s olympijskými hrami.

5. ročník

Také třídy pátého ročníku pojaly toto téma každá zcela odlišně. Zatímco 5.A hledala pohyb ve sportu, 5.B po návštěvě Planetária v Praze a absolvování parkurového tréninku zkoumala pohyb ve Vesmíru.

6. ročník

Třída VI.C ve středu navštívila Muzeum hraček na Pražském hradě. V dalších dnech se žáci rozdělili do skupinek podle svých oblíbených hraček – vojáčci, Barbie, Hot Wheels… a na nich demonstrovali, jak se podoba jednotlivých hraček v historii měnila. Času bylo naštěstí dost i na hraní 😊

7. ročník

Po návštěvě ZOO Praha se VII.A pustila do výpočtů týkajících se rychlosti zvířat. Za jak dlouho by želva došla z naší školy do Kaufandu? A jak dlouho by to gepardovi trvalo třeba do Brna?...

8. ročník

Ve středu vyrazili žáci VIII.A vlakem do Prahy. Ačkoli cestou zvládli i historickou prohlídku Staroměstského náměstí, Orloje, Karlova mostu a na závěr i Pražského hradu, hlavním cílem bylo Muzeum Karla Zemana. Pro svůj projekt si totiž vybrali téma Animovaný film. Kromě velmi zdařilých prezentací s řadou názorných ukázek předvedli v pátek spolužákům z paralelních tříd i dva vlastní filmy. Žáci VIII.B se po besedě s vrcholovou atletkou zabývali sporty, jejich charakteristikou a pravidly. Zmínit nezapomněli ani známé sportovce. Že nejlepší pohyb je ten, kdy se vezete, nepochybně zjistila VIII.C ve svém projektu věnovaném dopravě – automobilové, lodní, letecké i železniční.

9. ročník

Také pro žáky devátého ročníku bylo zajímavé především téma dopravy. Zatímco IX.C zjišťovala informace o různých druzích dopravních prostředků v historii i dnes, třída IX.A se specializovala pouze na dopravu leteckou. Tomu nejspíš napomohla návštěva Letiště Václava Havla. Žáci z IX.B pak nechali raději pohyb na zvířatech a zkoumali, jakým způsobem a jak rychle se živočichové pohybují.